fredag 16 juli 2010

Vackra Nattlysande moln


Äntligen lite ljusstarka Nattlysande moln!
Det började lågt på himlen i NO och växte sig starkare efterhand, se en tid-video här:
Dimman över Angarnssjöängen var också underhållande för när dimstråken passerade mina ben så kyldes benen verkligen ned.
Och det värsta var att jag hade shorts på mig och jag kan säga att myggen inte var snälla mot mig, jag fick köra 100m intervaller för att överleva natten.
Jag hade också besök av en mycket upprörd fågel som störtdök skrikandes mot mig men det var betydligt bättre än de vildsvin som jag hade nära mig förra gången och de hade kultingar....inte så trevligt direkt....vildsvin låter INTE trevliga då de är upprörda!
Nåväl, sitter nu och laddar för nästa upplevelse under skinande moln.

4 kommentarer:

Jan. S i Sollefteå! sa...

hur najs som helst....här är det svårt att se dessa moln då solen knappt går ner ordentligt, håller dock alla ögon öppna varje kväll!

Anonym sa...

Vilken tid på kvällen? Vi var ute mellan 21-02 fredag-lö kväll för att lyssna efter vargflock i Bergslagen, men när inga vargyl hördes (man tror idag att flocken nyligen flyttat med valparna)så tänkte jag att det skulle vara kul att visa kompisarna hur nattlysande moln såg ut när markmolntäcke var på väg att glida undan runt midnatt. men inga NLC syntes. Enda vi lyckades locka fram var en nattskärra som kom och kollade oss på 5 m avstånd...

/Silfver

P-M Hedén sa...

Tack Jan och Silfver för era kommentarer!
Jan, jag tror det är svårt att se NLC från Sollefteå.

Silfver, jag var ute mellan 23.00 - 02.00 men detta var på tisdagen.
Jag har inte sett NLC sedan dess...det har varit lite dåligt på sistone ...vet inte varför.

Vänligen
P-M

Silfver sa...

För att vargarna skrämts undan och inte sitter och ylar fram nattlysande moln kanske...