tisdag 26 oktober 2010

Kyrkoruiner under månen














































Jag kan bara inte sitta inne längre vid klart väder och det är så mycket skräp och elände på tv. Nej, ut i mörkret är vad som gäller, det händer alltid någonting och man får alltid uppleva något nytt, se nya platser och såklart få njuta av vår kosmiska resa. Sigtuna var det länge sedan jag besökte så det var bara att fara iväg dit. Tyvärr så belyser de kyrkoruinerna väldigt mycket och det förstör mycket för mig. Men jag tog bilder på S:t Pers kyrkoruin och S:t Olofs kyrkoruin. Jag var inne och for i S:t Pers kyrkoruin men av någon anledning tog det emot att gå in i S:t Olofs, vet ej varför....svagt av mig faktiskt...
Om ni kikar strax ovan månen så kan ni se den öppna stjärnhopen M45 Plejaderna som ser ut som lilla Karlavagnen.

Inga kommentarer: