torsdag 20 september 2012

Aurora Borealis in Vallentuna

Inatt så var det dags igen. Solvinden träffade atmosfären och skapade riktigt trevliga norrsken över Vallentuna. Jag kunde tydligt se det gröna bandet av norrsken från huset men begav mig iväg till Vallentunasjön med bra sikt i norr. Där kunde jag njuta av ett riktigt fint spel under en period. Det var mycket ljustarkt i bandet och jag kunde se alla möjliga färger under en stund - mycket vackert! Insåg att jag hade klätt på mig för dåligt i stressen och begav mig hemåt, även vid läggdags kunde jag skönja det vackra gröna i norr. Översta bilden är en del av en timelapse - återkommer med filmen!



Very nice display of Northern lights in Vallentuna only 30km north of Stockholm Sweden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar bara,när du tänker sova!! Gussekorven

Anonym sa...

Givetvis vill jag också ge beröm för de fina bilderna,som Du även kan fota hemma i Vallentuna!! Gussekorven igen!

P-M Hedén sa...

Tack, tack, ja sova får man göra en annat natt :-)