lördag 1 september 2012

Castle meteor

Snacka om att det regnar och det verkar inte att sluta heller..
Man längtar efter klara nätter (och dagar) och några fina dagar och nätter hade jag med min familj på Åland för några veckor sedan. Efter att ha njutit av en vacker solnegång vid "Havsvidden" så somnade familjen i bilen och jag såg ett gyllene tillfälle att fotografera en slott från medeltiden. Jag for iväg i vår gamla 945 och hittade rätt i mörkret. Familjen sov och jag stack ut för att fota detta lite coola slott i mörkret. Det var i sista minuten för det drog in moln men jag hann se Vintergatan ovan slottet och även ett stjärnfall som jag lyckades fåna på bilden - självklart ren och skär tur. Det är ofrånkomligt mäktigt att stå ensam i mörkret vid ett gammalt slott och fotografera...har nog kommit fram till att det är "kicken" av detta som får mig att älska denna typ av fotografering.
 Katelholms slott

An old castle with Milkyway and meteor above.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kanonbild! Snart blir det bättre väder! Gussekorven

P-M Hedén sa...

Tack!