tisdag 8 november 2011

Månen och Jupiter - Moon and Jupiter






































ÄNTLIGEN lite klart väder! Mycket dimma och moln på sistone men ikväll klarnade det upp lite grann. Ikväll kunde man njuta av månen och planeten Jupiter bredvid varandra på himlen, en sk konjunktion. Min dotter och hennes kompis följde med ut på lite äventyr och höll mig sällskap. På slutet när de började bli lite trötta så började de pladdra på som tusan, sjunga och dansa i dimman och månljuset - "Fest hos Mange" sjöng de och spelade in på Voice Plus i min Iphone och jag fick höra ALLA, jag lovar alla, möjliga varianter på olika stilar, från "Hurtigare mus" till "Långsammast"...Herregud och detta är bara början, de är 10 och 11 år...hur kommer det att vara om ett par år?


Nåväl, bifogar några bilder som visar lite vad vi fick se denna kväll.


Nu time att hoppa i bingen, dags att ladda för Flogging Molly i Fryshuset imorrn..


Moon and Jupiter conjunction tonight, a lovely sight!

Inga kommentarer: