fredag 16 mars 2012

Norrskens storm - Aurora storm

Vad kan man säga, bilden säger nog allt. Tack vare goda vänner som har ett hus vid Rensjön utanför Kiruna så får jag och Babak möjlighet att se och fotografera norrsken. Väder prognosen visar klart väder inatt igen och jag har varit och rekat med skotern och hittat ett perfekt ställe med utsikt över fjällvärlden. Det som kan hindra oss är den kraftiga vinden just nu...

Detta är ett drömställe för en Astrofotograf!

Det var så kraftigt norrsken igår att jag och Babak tittade på varandra och sade "Disco in heaven" och skrattade.


The house where me and Babak stays for Aurora Borealis and the photo tells everything about what we feel!!!

2 kommentarer:

goranstrand sa...

PM, kul att ni får fortsatt bra förhållanden på er resa norrut. Jag hörde av Ulf att ni fick en bra start. Ikväll set jag norrsken genom molnen här i de jämtländska fjällen så jag antar att ni lär vara i det astronomiska himmelriket nu om ni har klart väder :-)

Ser fram emot att få se fler bilder från er resa.

/Göran

P-M Hedén sa...

Hej Göran! Vi var i himmelriket igår, klart hela natten med norrsken, kom hem 04.00 imorse. Vänligen P-M