torsdag 13 maj 2010

Efter många månaders väntan..

...så är mitt teleskop igång igen.
Det verkade vara väldans krångligt för de svenska återförsäljarna att hjälpa mig så jag fick ta tag i det själv.
Som tur var så finns det en viss Andre från Kanada som hjälpte mig med att uppgradera ett motorkontrolkort, på bara två veckor så var problemet löst....och jag som har väntat sedan i höstas på hjälp.
Nåväl, invigde det hela med en bild på solen.
Tyvärr inte något större drag på solen för tillfället men det kommer!

2 kommentarer:

Jan Svensson sa...

Har Telet krånglat? var det samma sak som förut att den drog sig, trots nogrann iställning och kalibrering? Kunde det lösas med en mjukvaru uppgradering bara!? BRA! Ser fram emot fler bilder! Kör på bara!

P-M Hedén sa...

Hej Jan!
Handkontrollen pajade och fick en ny som inte synkade med mitt motorkontrollkort.
Efter många om och men så uppdaterades mitt kort så att det fungerade med den nya handkontrollen igen.
"Tyvärr" så börjar det bli för ljust för deepsky men solen ser jag fram emot.
Om inte annat så är tuben redo för nästa säsong...