tisdag 26 februari 2013

Fullmåne - Fullmoon

Då var det dags för åter en fullmåne och visst vill man alltid se en fullmåne gå upp. Mina barn följde med mig igen, tänk att de föjt med sedan de lärde sig att gå och nu fyller de snart 10 och 12 år.

Vi for ned till att favoritställe för månuppgångar och där tävlade vi om vem som såg månen först och det gjorde Olle, vi kunde skönja något rött/orange precis bakom trädtopparna.
Senare på natten då jag var på väg att lägga mig så gör jag som alltid - en snabbtid upp på himlen - och då såg jag denna vackra korona runt månen och kunde självklart inte gå och lägga mig.
Men det räckte med ett par bilder från farstukvisten för att fånga det.

Moonrise with my beloved children who has joined me since the learned to walk and soon they are 10 and 12 years old. Just before going to bed I took a quick look at the moon and saw this beautiful corona around the moon.

Inga kommentarer: