Visar inlägg med etikett höst. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett höst. Visa alla inlägg

söndag 30 september 2012

Månuppgång i höstlandskap

Det är inte lång stund man har på sig att kunna fotografera månen och landskapet samtidigt utan att någondera blir över eller underexponerad. Men jag hann med denna panorama innan månen blev för ljusstark. Hösten har kommit och det är alltid lika vackert vid Angarnsjöängen denna tid på året och ett väldans liv på fåglarna. Jag hann också njuta av tre riktigt vackra rådjur som sprang iväg när jag kom.

torsdag 10 november 2011

Lite mera höstfärger - more autumn colors





Nu har de flesta vackra löven lämnat sina grenar.

Jag hann fånga lite av dessa färger innan det var för sent, håller med Babak Tafreshi (TWAN grundaren) att hösten är bland det finaste med alla färger och en mörk vacker stjärnhimmel.

Jag och min dotter Maja (namnet skulle ju eventuellt kunna komma från Maya efter en stjärna i Plejaderna ;-))

var ute och fotade de bifogade bilderna. Vi fick höra fasan och rådjur denna kväll och fåglar så klart från Angarnsjöängen, änderna lät precis om i SOS sällskapsresan :-)


Vill passa på att varna för vissa idioter.

I går precis innan jag skulle hoppa på bussen in till Flogging Molly konserten så ringde ett företag som kallade sig för EBG. De hävdade att jag hade gått med på en testperiod (via telefon) i 6mån om en högre Google ranking och ringde och frågade om jag var nöjd. Jag svarade att jag inte visste vad de pratade om. De svarade eftersom att jag inte hade sagt upp avtalet så förbinder jag mig i 24 månader med 950kr i månaden.

MEN de kunde tänka sig att gå med på en deal hör och häpna, jag skulle ENDAST behöva betala för 6 månader och sedan slippa resten.....otroligt bra va???!!

Jag krävde att få höra det inspelade samtalet och prata med deras chef. Han sade samma sak och att jag skulle få samtalet skriftligen med kommande faktura på 24 månader.

Vilka puckon....vilken rolig tillvaro de måste ha som ringer runt bland småföretagare och försöker skrämmas - de måste verkligen vara nöjda med sig själva!


Last autumn colors from Sweden...

onsdag 26 oktober 2011

Höst - Autumn





Det kan verkligen vara vackert på hösten, alla färger och en vacker stjärnhimmel. Största problemet är nog luftfuktigheten som sista dagarna har varit väldigt hög. Detta gör att det immar igen på linser m.m. under långtidsexponeringar. Sista nätterna så har det där jag bor även blivit dimma vilket i sig visserligen också kan vara vackert. Så det har blivit lite fotande ute bland höstfärgerna på sistone. Djuprymdsbilderna får vänta lite tills det kommer kallare och torrare vindar från norr samt att jag också väntar på en ny astrokamera (systemkamera) vilket jag så klart vill testa.

Autumn can be really beautiful with all the colors anda great starry sky. The main problem can be dew at the lenses during longtime exposures. So I choosed to be out in the countryside doing som photography lately, I will wait with deepsky photography until dryer and colder winds from the north will arrive.