torsdag 27 januari 2011

En klar kväll i Observatoriemuseet


Andra föredraget i Observatoriemuseet i Stockholm.
En klar kväll vilket innebar för besökarna att efter mitt föredrag så kunde man besöka museet med visning i kupolen/teleskopet, förhoppningsvis en trevlig kväll.
Fotografen Göran Strand http://www.fotografgoranstrand.se/ dök upp och tittade på föredraget, TWAN utställningen m.m. - det var trevligt att träffas.
Det blev en liten sen start så jag hade bara 50min på mig, startade med ett bildspel med musik sedan en visning av bilder och time-lapses av vad man kan se på en svensk natthimmel.
Hann precis klart till 19.00 då en visning startade för de som vill kika.
En hel del besökare blev kvar med lite frågor om utrustning, köpa tavlor och om TWAN.
Jag avslutade med att fara omkring och fotografera lite utanför museet, inte den bästa himlen direkt med tanke på ljusföroreningarna men en desto vackrare byggnad Observatoriemuseet med en lång historia http://www.observatoriet.kva.se/
En trevlig kväll helt enkelt.

1 kommentar:

goranstrand sa...

Tack själv PM, väldigt trevligt att träffas. För er som ännu inte varit och sett utställningen och museet så rekommenderar jag det, väldigt fina och inspirerande bilder inramade i en fantastiskt vacker byggnad.