onsdag 26 oktober 2011

Höst - Autumn





Det kan verkligen vara vackert på hösten, alla färger och en vacker stjärnhimmel. Största problemet är nog luftfuktigheten som sista dagarna har varit väldigt hög. Detta gör att det immar igen på linser m.m. under långtidsexponeringar. Sista nätterna så har det där jag bor även blivit dimma vilket i sig visserligen också kan vara vackert. Så det har blivit lite fotande ute bland höstfärgerna på sistone. Djuprymdsbilderna får vänta lite tills det kommer kallare och torrare vindar från norr samt att jag också väntar på en ny astrokamera (systemkamera) vilket jag så klart vill testa.

Autumn can be really beautiful with all the colors anda great starry sky. The main problem can be dew at the lenses during longtime exposures. So I choosed to be out in the countryside doing som photography lately, I will wait with deepsky photography until dryer and colder winds from the north will arrive.



2 kommentarer:

Jimmy sa...

Fina bilder PM, speciellt den första är riktigt magisk.

Vad blir det för ny kamera?

P-M Hedén sa...

Tack för det Jimmy!
Jag har beställt en ny 600D för moddning med Baader filter i Tyskland. Jag har en snart haft min Hutech moddade 350D i 8 år (och fungerat helt felfritt) men det är dags att köpa en ny.
Jag hoppas att 600D fungerar lika felfritt som 350D, för min 450D samt 550D har jag fått lämna in flera gånger...

Vänligen
P-M