fredag 5 september 2008

Vulkan aska







Oj, oj, oj vad kul!
Att se detta på himlen och veta att det är aska från ett vulkanutbrott för en månad sedan i Alaska är riktigt häftigt!!!
Jag var på bio och såg Wall-E med barnen och när jag steg ut från bion så var det första jag såg på himlen ovanliga moln ovan solen. De påminde väldigt mycket om Nattlysande moln och jag förstod direkt att detta är vulkan aska i stratosfären. Jag kan erkänna att det gick ganska så fort hem för att hinna hämta fotoprylarna och fånga detta på bild innan det var försent.
För detta sker ganska fort och "molnen" ändrar strukturer och formationer väldigt snabbt.
Men jag hann....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Ja visst har jag sett detta å, men själv så tänkar man ju bara på moln,..
Vilken koll ni har!
Tack vare dig o ditt bloggande så får man veta o lära sig massor. Kul!

Tack för din "superbraiga" blogg!
/T.

P-M Hedén sa...

Hej T!
Tack för inlägget!

Vänligen
P-M