onsdag 30 september 2009

Raki i bergen


Blev lite nostalgisk när jag såg dessa bilder i min bildbank.
Dessa bilder togs på väg upp i bergen på Kreta med min "egna" taxichaufför George.
Efter ett par nätter i taxin, så hamnade vi uppe på 900m vid gamla kyrkoruiner, vackert som tusan!Han knallade iväg till en lokal taverna och jag fick fta hur mycket jag ville.
När jag väl var klar så gick jag bort till tavernan och markerade att jag ville åka, skulle åka hem dagen efter.
Men George vinkade in mig....
Inte mycket folk alls, lokala bybor, George satt med tre andra personer som han kallade för sin "familj".
Raki? frågade en av männen.
Sure! Sade jag...vad skulle jag säga, vill inte gärna vara oförskämd i detta läge.
Jag hann knappt dricka upp förrän nästa hälldes i, vid ett tillfälle hälldes det i fast mitt glas var fullt.
Meloner, oliver samt annat smaskigt kom in, allt lokalt från deras berg, fantastiskt gott!
Även om det var mycket prat om "familjen" så var de verkligen gästvänliga.
När vi väl bröt upp och for tillbaka till hotellet så ringde min fru och frågade var jag var, jag vet inte riktigt vad jag svarade....
Väl inne på hotellrummet så var det lite svårt att förklara hur det kom sig att jag var "smått onykter" när jag hade varit ute och fotat ;-)

Inga kommentarer: