måndag 16 november 2009

Moln, moln, moln...




...vad är detta!
Likadant förra året vid denna tid, frustrerande!
Jag har inte sett en klar himmel på veckor och börjar få abstinens....
Men som tur är så har jag en hel del bilder liggande för att gås igenom.
Faktum är att jag fortfarande sitter och jobbar med bilder från i somras.
Lägger upp ett par, den svarvita visar en liten kyrka med Karlavagnen ovanför samt månen till vänster, bilden är tagen 900m upp i bergen på Kreta.
Den andra är från Vallentuna en vacker sommarnatt med väldigt vackra Nattlysande moln.

2 kommentarer:

Violator sa...

Båda bilderna är fina men jag har verkligen en förkärlek till gamla rackiga kyrkor i mystiskt ljus.

Det får en på något sätt att känna att det såg likadant ut där för 500 år sedan... Mörkt och lite obehagligt fast det förstås är precis tvärt om på dagen med den utsikten. ;)

P-M Hedén sa...

Hej där Violator!
Tack för kommentaren!
Ja, gamla byggnader med en grym stjärnhimmel är högprio för foto.
Hör av dig om du vet något ställe så drar vi ut i mörkret!
MEN, det måste klarna först, jag missar nog Leoniderna för första gången på 10 år :-(