måndag 20 september 2010

Vår galax med granne


Som jag skrivit många gånger tidigare så är bland det bästa jag vet att stå under en stjärnklar natthimmel med Vintergatan som ett ljust band på himlen.
Jag kan inte få nog av det, för det första för att det är så vackert men också för att jag får perspektiv på livet och den kosmiska resa vi är med på.
Tänk att vi på denna lilla vackra blåa planet har ihjäl varandra för makt och pengar och även förstör vår planet som redan nu klart markerar att hon inte mår bra. Jag blir orolig för människans framtid och inte minst för mina egna barns framtid.

TWAN projektet går ut på att allmänheten skall få ett nytt sätt att se det underbara i vår planet genom att porträttera jordens folk som en familj och vår värld som en levande planet som vi måste vårda.
Ett mål som jag är stolt över att få vara delaktig i...

Bilden visar vår galax Vintergatan ovan Dalälven, på bilden kan ni också se vår närmsta galaxgranne Andromeda (M31) uppe till vänster, ljuset från M31 som träffade kamerans sensor hade färdats i 2,5 miljoner år.

Inga kommentarer: