Visar inlägg med etikett is. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett is. Visa alla inlägg

måndag 22 december 2014

Norrsken i Vallentuna

Ett svagt men synligt norrsken igår kväll så långt söderut som Vallentuna.


Fain Northern lights in Vallentuna last night.

lördag 2 februari 2013

Broken Ice

Jag och min son Olle var ute längs forsarna i Gysinge igår natt. Fin himmel och som vanligt vacker natur. Men denna gång så var det lite extra häftigt. Det visade sig att det måste ha varit hög vattennivå tidigare då det var is så långt upp på land som 10-30m. Vi gled omkring på fin is mellan tallar och granar och under var det luft, 3-4cm tjock is. Det såg verkligen märkligt ut till och från, bifogar en bild på vad jag menar.