torsdag 12 april 2012

Lite klart väder - Some clear skies


















Då klarnade det upp trots allt och jag fick njuta av lite stjärnhimmel och svagt norrsken. Började med att ta lite bilder på "Gockas" vår fina fjällstuga som mina föräldrar har byggt på lösvirke, ett imponerande bygge. Sedan for jag iväg till ett vattenfall som nu ökar i aktivitet. Sedan for jag iväg mot Mittådalen, försökte först ta lite bilder på en älv men det var för mörkt men noterade ett svagt grönt ljus i norr. Insåg att jag behövde lite fri sikt i norr och då passade Flatruet.... Det var så tyst där så att det nästan var skrämmande, man är inte van vid detta. Enda ljudet var från en räv som skällde en bit bort. Vintergatan var imponerande till och från och ett litet spel av norrsken som avslutning. Nu är fotoprylarna packade och klara, klar himmel och prognosen ser bra ut. Finns chans till norrsken inatt och jag är förväntansfull...inatt bär det iväg till Hilton på kalfjället.


Some clear skies with faint aurora borealis.

Inga kommentarer: