lördag 7 april 2012

Månpelare - Moonpillar







Efter en liten missbedömning om vart exakt månen skulle gå upp så missade jag bra bilder på det. Men å andra sidan fick jag njuta av en vacker fjällhare som kom så nära som 3m från mig. Jag stod i ett "gapskjul" som finns på vår tomt i Tänndalen och haren kan inte ha känt vittring av mig utan kom bara närmare och närmare, så pass nära har jag aldrig sett en hare i överhuvudtaget och denna fjällhare var verkligen helt vit, så ett par mörka ögon hoppa i väg :-) Men men, jag åkte iväg och fotade lite senare och fick se en månpelare som gick nedåt och sedan Venus som nu sakta beger sig iväg från den öppna stjärnhopen Plejaderna. Vackert som vanligt i Tänndalen och föret i pistarna är helt perfekt och det med strålande sol!

Glad Påsk!


Moonpillar and Venus beside M45.

Inga kommentarer: