lördag 28 april 2012

Timelapse Norrsken - Timelapse northern lights

Här kommer en liten video (timelapse) av norrskenet som visade sig häromnatten. Först så var det ingen märkvärdig aktivitet, man kunde skönja ett ljus med lite rörelse i norr. Man kan ju fånga mer av norrskenet via kameran så några färger i början såg jag inte. Sedan blev det en del långa pelare som jag såg visuellt, i filmen är dessa blåa men dessa färger såg jag inte. Men när bågen började att forma sig så kunde jag se mer grönt skimmer, och sedan den lilla storm som blev var ett rätt så vackert skådespel, staplar och rörelse längs bågen, i filmen ser man rött och blått men det kunde jag inte se. Och spelet pågick ju längre än vad filmen visar så klart, filmen består av 12 bilder/s och varje bild var runt 15s. Vill passa på och gratulera min älskade dotter som fyller 11 år idag! A little timelapse of the aurora borealis display the other night

Inga kommentarer: